2010. december 1., szerda

Karácsonyi készülődés

Nagyobb ünnepek előtt Domika mindig készített menüsorokat és hosszú bevásárlólistákat, amiket Papinkó aztán rendre megvásárolt. Tőle tanultam tehát, hogy megtervezem előre az ünnepi kajákat, sütiket jó előre. Emlékszem, Domika már novemberben összeállítottam a karácsonyi menüt, és nem tudom, hogy egész decemberre volt-e már akkor terve, vagy csak én bővítettem-e ki a magamét, de az az igazság, hogy mint minden évben, ilyenkorra már jó ideje azon jár az agyam, melyik nap mit főzzek-süssek, hogy gondosan legyen beosztva az időm, energiám és a pénzem. Az üresen hagyott napokra még nem jutott eszembe semmi, de biztosan valami egyszerűt fogok kitalálni: hideg/melegszendvics, főzelék, valamilyen tészta, ami persze nem lehet mákos, diós, grízes, gombás, stb. stb. Nem könnyű! [A változtatás jogát fenntartom! :-)]

December

Kaja

Süti

1.

Brassói (tegnapelőtt készült)

Narancslekvár

2.

Új recept: Ropogós sült csirke, mert aznap lesz csirkeszállítás a tanyáról

3.

Májpástétom az új csirkék májából

Meggyes-máktorta

4.

Borbála-napi BORSCS (végre!)

Mézeskalács

5.

Maradékok

Pepperkakor (svéd mézes), Meggyes muffin

6.

A maradék ropogós sült csirkéből csirkés tészta

7.

Pizza

8.

Pulykamellszeletek joghurtos-őrölt köményes pácban

9.

Húsleves

10.

Vacsora a St. Jupát étteremben

11.

Rántott hús

Új recept: Ribizlis süti

12.

MaradékokNarancslekvár bionarancsokból

13.

Új recept: Fűszeres sült pulykamell

14.

Új recept: Rizottó

15.

Házi hamburger

16.

Új recept: Nigella-féle töltött krumpli

Új recept: Narancstorta, vagy Mákfagyi

17.

Maradékok

18.

Saslik

Új recept: Narancsos karamellpuding

19.

Új recept: Ha lesz tojásfehérjém, akkor vajas kiflit sütök, mert találtam egy receptet, amibe az kell. Ebből valamilyen szendvics készül majd

Linzerek, vagy bonbonok

20.

Brassói, mert akkor napokig nem kell azon gondolkozni, mit eszik meg Toma

21.

Szabolcsi töltött káposzta

Bejgli

22.

Maradékok

23.

Maradékok

24.

Új recept: Ropogós libamell, sült krumpli, Tata-féle saláta, Isu-féle párolt káposzta

Csokis pavlova tejszínhabbal, eperrel, eperöntettel

25.

Ha nálam lesz a családi karácsony, akkor rántott hús, sült kacsa vagy csak kacsamell, kacsacomb, és sokféle saláta

Feketeerdő-kehely, vagy Toblerone-kehely, bejgli, új recept: Apró marcipános szélforgók

26.

Remélem, nem kell főzni!

Új recept: Bálint mákos sütije

27.

Pisztrángozás és pálinkázás a Vörösmarty téren Micikével

28.

29.

Linzerek, pogácsák a szilveszteri hosszú hétvégére

30.

Epres bólé

31.

Mivel elutazunk a barátokkal, Tomának ezeket hagyom itthon: Új recept: Micike-féle lencsesaláta, valamilyen sült hús, vagy fasírt

Új recept: Philadelphia-Tiramisu, de ebben nyilván semmi új nem lesz


Mindenkinek kellemes adventi készülődést kívánok!

14 megjegyzés:

Mazsola írta...

Aztarézfánfütyülőrézangyalát, micsoda haditerv!! :)

Még ilyen bejegyzést, méég!

Bea írta...

Tök jó, végre megbizonyosodtam arról, hogy nem csak én csinálok haditervet decemberre. Itthon már mindent ellepnek a papírok, cetlik, amikre feljegyzéseket írok különböző sütikkel, karácsonyi menüsorral és egyéb teendőkkel kapcsolatban. És már megsütöttem két adag pepperkakort, múlt héten elkészült az adventi koszorú és félig fel van díszítve a lakás. Valamint túl vagyok egy meglepetésbulin amit a tesómnak szerveztem. :) Többet terveztem a hétre, de úgy tűnik, ledöntött az influenza, szóval borult a haditerv.

Remélem az újdonságokról láthatunk bejegyzést, bár én inkább nem szólok egy szót sem, mert nem tudom mikor fogok bejegyezni. :)

Jó készülődést mindenkinek!

Andi írta...

Oké, Mazsola! :-)

Bea, ne tudd meg, mennyi fecnim van! Már két adag pepperkakoron vagy túl, fantasztikus vagy! Nekem adventi koszorú helyett adventi tál lett, ami a képen is látszik. Te nagyon tevékeny voltál, csak így tovább! :-)

csincsilla írta...

jézus! most úgy érzem magam, mint Zsuzsiék boros polcánál, jézus. én csak pánikolok, hogy mikor sütöm meg a húsz adag karácsonyi linzert, stb., stb.
ezt nagyon nem kellett volna.
takarítási táblázatot nem kapunk?

csincsilla írta...

ja, és ilyenekkel sokkolom magamat: http://peho.typepad.com/chili_und_ciabatta/2010/11/meine-weihnachtspl%C3%A4tzchen-vanillesand.html

Andi írta...

Tegnap este fel akartam tenni a karácsonyi világító füzért szokott helyére, a szekrény tetejére, persze nem ellenőriztem előbb, hogy működik-e, és amikor bedugtam, nem működött, szedhettem le. Közben többször majdnem leestem a létráról. Ez egy ilyen leesős nap volt. A lényeg a lényeg, hogy aszekrény teteje, ahová tettem a fényfüzért, vastagon poros volt, és akkor jutott nekem is eszembe, hogy takarítási naptárt is kéne gyártanom. Látom más blogokban, ablakpucolás, csili-vili már meg is van advent első vasárnapjára, nem tudom hogy csinálják. Mindenesetre egy ilyen táblázatot elkészíteni legalább annyi idő, mint kitakarítani - ablakpucolással együtt. Ezért lehet, hogy lesz táblázat!

Bianka írta...

Micsoda terv és micsoda ötlet. Hős vagy

Bea írta...

Nem akarok eminensnek tűnni, de nekem is megvan már az ablakpucolás és a takarítás nagy része (persze ütemtervvel együtt, hogy melyik nap mit kell csinálnom), nem véletlenül hanyagolom mostanában a blogírást. :)

zsuzsa írta...

Ilyenkor kicsit mindig megsemmisülök.. Nekem arra sincs tervem, hogy holnap mit főzök, nem hogy ilyen precíz haditerv...Minden elismerésem!!!

mazsolla írta...

28-30 karácsonyi maradékok? :D

Andi írta...

Jó ötlet, Mazsi, köszi, de vajon lesz-e 3 napra elég maradék?

mazsolla írta...

ahogy ismerem magunkat, szerintem lesz, meg különben is az előző napoktól annyira tele leszünk, hogy örülni fogunk ha egy kicsit kevesebbet kell enni..:D

Ági írta...

Tegyél közzé januárrai is menüt! Léccike! Léccike!

Andi írta...

Mindenkinek teljesítem EGY kívánságát! :-) Máris elkezdek dolgozni rajta!